Зміст:
Двоє гравців з ракеткою в руках, які динамічно рухаються на закритому майданчику і намагаються відбити м’яч від передньої стінки так, щоб суперник не врівноважив його – так найпростіше описати сквош. Ознайомтеся з правилами гри, технікою відбивання м’яча та порадами, які стануть у нагоді на початку пригод зі сквошем.
Сквош – це один з ракеткових видів спорту, історія якого почалася в першій половині 19 століття у Великобританії і пов’язана з англійською школою Гарроу. Близько 1830 року її студенти виявили, що після удару ракеткою проколотий гумовий м’яч відскакує під різними кутами при зіткненні зі стіною, що робить гру більш складною і різноманітною, ніж теніс або “ракетка” (форма розваги, започаткована ув’язненими лондонської “Флотської в’язниці”, яку Всесвітня федерація сквошу вказує як основи сквошу). Сама назва сквошу походить від того, як поводиться пробитий м’яч після удару об стіну – він “роздавлюється” (від англ. squash). Початок розвитку кабачків у Польщі датуються другою половиною 1990-х років.
Простими словами, сквош полягає у грі на закритому майданчику та відбиванні спеціального м’яча від стін ракеткою овальної форми таким чином, щоб суперник не зміг провести контратаку. Сквош-корт розміром 975 см в довжину, 640 см в ширину і 564 см у висоту оточений чотирма стінами – передньою, двома бічними і задньою (зазвичай скляною, містить вхідні двері), які беруть участь у грі. Ігрове поле обмежене спеціальними лініями, які ділять майданчик на кілька зон (докладніше про лінії див. у статті).
У сквош грають невеликим гумовим м’ячем вагою 24 г і діаметром приблизно 4 см, який має розмітку у вигляді однієї або двох крапок жовтого, синього або червоного кольору. Кольорові крапки вказують на швидкість м’яча і висоту його відскоку:
дві жовті крапки на м’ячі вказують на те, що він повільно і низько відскакує, зменшуючи час на реакцію. Присвячується професійним та досвідченим гравцям.
одна жовта крапка також вирізняється повільними м’ячами, які відскакують трохи вище, ніж попередня модель. Підходить для гравців середнього та просунутого рівня.
одна червона крапка на м’ячі означає середні показники швидкості та висоти відскоку. Добре підійде для рекреаційних користувачів та під час тренувань.
одна синя крапка говорить, що м’яч швидкий і високо відскакує. До нього варто тягнутися на початку вашої пригоди у сквоші.
Розвиваючи право техніка та стиль гри у сквоші це питання регулярності.
У сквоші існує дві техніки удару:
бекхенд – корпус розташований обличчям до лівої стінки корту, права нога попереду;
вперед. – ваше тіло розташоване обличчям до правої стіни корту, а ліва нога – перед нею.
Які типи ударів можна використовувати у сквоші?
лінія/диск – відскок довгого м’яча по прямій лінії (летить паралельно бічній стіні));
залп – відскочити від м’яча в повітрі до того, як він зробить перший удар об підлогу;
падаючий кадр – Іншими словами, коротке скорочення – це гра, в якій м’яч, низько відскочивши над ІПН, прямує до бокової стінки;
хвалитися – м’яч влучає в бічну стінку;
хрест/перехресний проїзд корту – довгий відскок м’яча на протилежну половину майданчика.
Оптимальний домовленість ракетки для сквошу це коли бічний край ручки знаходиться між великим і вказівним пальцями. Зберігайте прямий кут (90 градусів) між ракеткою і передпліччям.
Для того, щоб повною мірою скористатися перевагами переваги гри у сквош (Серед іншого: поліпшення фізичної форми, краща спритність і координація, високі показники спалювання калорій – до 100 ккал за годину гри, можливість зниження рівня стресу), важливо вивчити найважливіші правила гри. Це зробить гру ефективною, приємною та безпечною для вас і вашого суперника. Під час гри діють два правила:
НЕХАЙ – Ваш суперник може зупинити гру, якщо ви заважаєте йому дістатися до м’яча. Тоді гра перезапускається без втрати очок;
ШТРИХ – коли ви позиціонуєте себе на корті таким чином, що заважаєте супернику відбити м’яч, коли він вже був готовий вдарити по ньому і міг би це зробити. У такій ситуації гра зупиняється і ви втрачаєте очко.
Це важливий елемент, який повинен передувати виходу на корт і початку тренування або матчу зі сквошу. Завдяки відповідній підготовці організму до навантажень шляхом, зокрема, підвищення температури тіла, збільшення споживання кисню та діапазону рухів м’язів, суглобів і зв’язок, ви знижуєте ризик травм/захворювань і підвищуєте ефективність навантажень. Час розминки справа індивідуальна, але варто витратити щонайменше 10 хвилин. Для початку збільште частоту пульсу на кардіотренування тип рисі або бігу (на місці в різних конфігураціях або на біговій доріжці), підскоки, повороти, перескоки тощо. Наступний етап розминки для сквошу повинна включати підготовку частин тіла, які найбільше задіяні у грі. Виконуйте рухи плечима, руками та зап’ястями, махи руками та ногами, випади, нахили, стрибки, присідання, кола на гомілковостопному суглобі тощо. Потім переконайтеся, що ви максимально розганяєте свій пульс за допомогою спринтів, стрибків на місці тощо. Після цих 3 частин вийдіть на корт, візьміть ракетку і почніть розминку, імітуючи прийоми гри – самостійно або з партнером. Тут також важливо розігріти м’яч – він буде відскакувати швидше і вище.
На початку тренування/спарингу/матчу подача визначається жеребкуванням, яке передбачає обертання ракетки і вказівку гравцями, в який бік вона приземлиться на корт (колодою вгору або вниз). Переможець вказує сторону, з якої він почне подачу. Квадрат для подачі на сквош-корті знаходиться біля поперечної лінії та бічної стіни. Розташуйтеся так, щоб принаймні частина однієї ступні знаходилася на поверхні квадрата для подачі. Не торкайтеся ногою жодної лінії. Підкиньте м’яч у повітря і вдарте по ньому ракеткою так, щоб він вдарився об бокову стінку, відскочив вище лінії подачі, але нижче лінії аут і впав на сторону суперника.
Після вдалої подачі ви міняєтесь сторонами корту, поки не програєте розмін. Якщо ви виграєте сет, ви подаєте першим у наступній партії.
Поверхня корту розділена на передню і задню частини лицьовою лінією і на три квадрати: передня половина, задній правий квадрант і задній лівий квадрант, які визначаються лінією половини корту. Два задніх квадрата все ще складаються з менших сервісних квадратів.
Крім того, на сквош-корті у нас є:
автоматичні лінії – верхні червоні лінії на передній стінці та бокових стінках. У випадку задньої стінки автомобілів вона позначає край лобового скла;
сервісна лінія – центральна лінія на передній стінці;
поперечна лінія – знаходиться на підлозі і проходить між бічними стінами;
лінія виходу – проходить вздовж верхньої частини передньої стіни, потім опускається на бічні стіни і закінчується на задній стіні;
так званий TIN, тобто табличка на передній стінці, що вказує на нижнє автоматичне поле.
Лінії не входять в ігрове поле, тому потрапляння на них вважається аутом, що еквівалентно втраті очка.
Під час гри м’яч може відскакувати від будь-якої кількості стін і в будь-якому розташуванні, але в кінцевому підсумку він завжди повинен вдаритися об передню стінку, перш ніж впасти на підлогу. Для перемоги в сеті необхідно набрати 11 очок. За рахунку 10:10 гра продовжується до тих пір, поки один з гравців не отримає перевагу в 2 очки (наприклад, 12:10, 13:11, 14:12 і т.д.). Матч триває до тих пір, поки один з гравців не виграє 3 сети (професійні турніри) або 2 сети (спаринги, ігри ліги).
Існує кілька ситуацій, в яких ви можете втратити очки під час гри в сквош. Це ситуації, коли м’яч:
двічі відскакує на корті, перш ніж ви його піднімете;
не торкається передньої стінки при ударі;
потрапляє в тарілку або нижче;
потрапляє в сітку або стелю;
торкається верхньої межі або знаходиться над нею;
зробить сальто на танцмайданчику перед тим, як відскочити від передньої стіни;
потрапляє в тебе після відскоку від узголів’я ліжка, і саме ти наносиш удар;
вилітає з майданчика, де ви граєте.
У сквоші ви також втрачаєте очки через неправильну подачу (наприклад, ви торкаєтеся ногою лінії подачі), так званий удар і коли ви двічі відбиваєте м’яч під час однієї гри.