Зміст:
Ви ходите в гори, але потребуєте ще більшої дози адреналіну? Чи бачите себе високо в горах? Якщо трекінгу вам недостатньо, а до альпінізму ви ще не готові, варто спробувати свої сили у via ferrata. Окрім фізичної підготовки та знайомства з простором і висотою, вам не знадобиться багато. Звичайно, все залежить від рівня складності віа-феррати, на яку ви плануєте піднятися, але не варто поспішати. У цій статті ви дізнаєтесь, що таке так звані залізні маршрути та що таке альпіністський ривок.
Віа феррата, також відома як залізна дорога, – це маршрут, обладнаний страховкою у вигляді сталевого троса, пряжками та драбинами. Більшість з них були побудовані під час війни між Італією та Австро-Угорщиною, щоб полегшити пересування солдатів. На деяких дорогах, особливо в Доломітових Альпах, можна навіть знайти залишки історичних будівель. Тунелі, висічені в скелях, також є визначною пам’яткою. Тому Італія та Австрія є найпопулярнішими регіонами, але via ferratas також можна знайти в Німеччині, Франції, Словенії чи Іспанії. Окрім своєї історичної цінності, вони забезпечують відносно безпечні ділянки, які зазвичай вимагають підйому з мотузкою. Вони також вражають краєвидами, оскільки часто проходять вздовж хребта або через такі утворення, як димарі чи скельні виступи.
Віа феррата, як і скелелазні маршрути, мають свої шкала складностіi. Вона відрізняється, звичайно, від складності лазіння і становить виражені літерами від A до F. У такій системі літера А позначає найлегший маршрут, а F – найскладніший.
Хорошим рішенням, особливо для початківців, є поступове збільшення складності. Якщо ви добре почуваєтесь на маршруті категорії B, і він не викликає у вас жодних фізичних чи технічних труднощів, ви можете спробувати піднятись на рівень вище. Найкраще зважитися на складніший маршрут після того, як ви пройдете кілька легших.
Longline via ferrata є одним з найважливіших елементів спорядження для подолання будь-якої залізної дороги. Віа-феррата – це маршрут, розділений на відрізки сталевого канату, іноді з пряжками, на які можна поставити ногу. Щоб безпечно рухатися вгору по канату, потрібно зробити ривок. На одній секції може перебувати лише одна людина, тому не забудьте перевірити, чи хтось вже перейшов на наступну секцію, перш ніж переходити.
Випад складається з два автоматичних карабіни з великим зазором, які добре працюють на сталевих тросах і ланцюгах. Вони підвішені на двох гнучких важелях. Матеріал, з якого вони виготовлені, розтягується, що дозволяє легко змінювати секції. Кронштейни втоплені в поглинач, яка є найважливішою частиною випаду. В даний час найбільш поширеним є так званий. ремінний амортизатор, яка складається зі складеної та прошитої стрічки, захованої в тканинний мішечок. Під навантаженням стрічка починає рватися під час польоту. Як тільки вона відпадає, необхідно замінити поглинач або вистрибнути з новою моделлю. Він розрахований на одну екстрену ситуацію. Поглинач з’єднаний з петля для кріплення ремінця до джгута. Тут слід використовувати наступне вузол, який зазвичай називають голова жайворонка. Невелика петля, яка дозволяє швидко закріпити карабін, також має важливе значення. Це дає можливість безпечно відпочивати на.
На вуличному ринку можна знайти випади різних марок. Їх конструкція схожа в тому, що кожна з них повинна мати амортизатор, розтяжки, карабіни та ремінь для з’єднання з ременем. Основні відмінності між різними моделями – це карабіни та матеріали, що використовуються для амортизатора або розтяжок.
Шнур для скелелазіння
Black Diamond Easy Rider має два карабіни, які можна легко використовувати однією рукою. Просто стисніть карабін сильніше, щоб розблокувати замок. Крім того, в цій моделі дизайнери вирішили використати енергопоглинаючу систему, виготовлену з міцного матеріалу Dyneema.Однак, цей ривок
Salewa Set Via Ferrata Ergo Core оснащений карабінами Coretec виготовлені з алюмінію зі сталевими фіксаторами. Вони мають достатньо великий зазор, щоб їх можна було зручно надягати на відрізки сталевого каната.На противагу цьому, модель
Climbing Technology K-Classic Slider має менші і водночас легші карабіни. Тому наявність амортизатора є обов’язковою умовою, тоді як тип використовуваних карабінів – це питання комфорту і ваги.Ці три елементи необхідні для безпечної навігації залізними дорогами. Запрягти і Випад через феррату необхідний при роботі на складних ділянках. Чим обв’язка via ferrata відрізняється від типової альпіністської моделі? Перш за все, конструкцією стегнового поясу та стегнових петель. Вона не потребує спеціальної підкладки, оскільки не призначена для того, щоб висіти на стовпі або спускатися після проходження маршруту, як це відбувається під час скелелазіння. Він, як правило, легший і компактніший, коли упакований, як модель
Salewa Via Ferrata Evo виготовлений з матеріалу, що характеризується винятковою стійкістю до стирання. Пояс повинен бути відрегульований таким чином, щоб рука комфортно розміщувалася між тілом і поясним ременем та стегновими петлями.Можна спробувати поставити питання, навіщо тут шолом? Зрештою, залізна дорога – це більш просунута форма трекінгу. Однак не варто недооцінювати потенційні небезпеки. Більшість доріг такого типу прокладені в Доломітових Альпах, забезпечуючи незабутні враження і прекрасні панорами. Однак, це крихкі утворення, і невеликий каменепад або обвал може статися в будь-який момент. Достатньо лише хвилинної неуважності напарника, який знаходиться на кілька метрів вище, щоб збити з ніг навіть невеликий камінь. І саме тут
альпіністська каска , який забезпечує базовий захист від ударів зверху. Часто можна зустріти готові набори через феррату, такі як Climbing Technology VF Kit Premium G-Compact . Це набір необхідних речей для повної підготовки до цього виду діяльності.На додаток до базового обладнання, також буде корисним наступне рукавички, виготовлені з міцного матеріалу та обшиті зсередини шкірою. Вони дозволять вам комфортно долати послідовні ділянки сталевого каната, особливо під яскравим сонячним світлом або при низьких температурах. Прикладом такої моделі можуть бути Black
Diamond Crag Half-Finger для надійного захоплення.Важливо мати на увазі, що більшість віа-феррат починаються трохи вище, а це означає, що іноді до них потрібно підніматися кілька годин або їхати нагору на канатній дорозі. Тому, плануючи прогулянку віа-ферратою, важливо враховувати не лише час самої віа-феррати, але й час, необхідний для того, щоб дістатися до початку віа-феррати та спуститися вниз. Це також має вирішальне значення при пакуванні. Укомплектовуючи спорядження для via ferrata, необхідно також упакувати в рюкзак кілька типових для трекінгу речей. До них відносяться макінтош на випадок погіршення погоди, фара корисний, коли гірська дія є тривалою, теплий світшот або легка куртка на випадок раптового похолодання та для захисту очей від сонячних променів. Також корисно зібрати необхідну інформацію про характер віа-феррати та її розташування (експозиції), що дозволить вам належним чином підготуватися, наприклад, до повного сонця. Тоді, на додаток до сонцезахисні окуляри, сонцезахисний крем і більший запас напоїв можуть бути необхідними. Варто також не забути запастися їжею та енергетичними перекусами.
Основне правило на віа-ферраті – підніматися по одній ділянці за раз і переходити на наступну тільки тоді, коли людина, що знаходиться вище, вже пройшла її. На практиці це означає, що тільки одна людина може перебувати на певній ділянці одночасно. Також дуже важливо одночасно застібати один страхувальний карабін з абсорбером. Один карабін завжди повинен бути закріплений на сталевій мотузці або ланцюгу. Спочатку застібається перший карабін, потім другий. Це забезпечує максимальну безпеку. Ще одне правило – вибирати складність via ferrata відповідно до своїх навичок і поступово підвищувати рівень. Також варто добре підготуватися до переходу, зокрема зібрати базову інформацію, перевірити час підйому і спуску з віа-феррата та потенційні проблеми, які можуть виникнути на шляху. Також необхідно, як і у випадку з класичним трекінгом, перевірити умови та прогноз погоди і відповідно упакувати речі (як згадувалося вище). Після того, як ви здобули знання, навички, а фізична підготовка та експозиція не є для вас проблемою, настав час вирушати!